W 2017 roku rozpoczęła się kampania Camparie Red Diaries, bazująca na słynnych, szczególnie w środowisku modowym, kalendarzach marki. Tegoroczna odsłona, nawiązująca do hasła marki, według którego „każdy koktajl opowiada swoją historię”, skoncentrowana jest wokół filmu „Entering Red”. Produkcja ta jest również aktem celebracji setnych urodzin koktajlu Negroni – kultowego wręcz drinka składającego się z trzech równych porcji ginu, słodkiego wermutu i gorzkiego likieru Campari.

Zobacz też: Poblo Picasso w MNW - trwa pokaz specjalny w ramach cyklu Skarby Muzeum

 

„Entering Red” jest intrygującą i pełną napięcia opowieścią o odkrywaniu siebie w eleganckim i zmysłowym świecie Campari – onirycznym wymiarze, w którym zawsze króluje atrakcyjność. W ramach fabuły widzowie poznają pełną ciekawości Anę (w tej roli Ana de Armas), zwiedzającą tajemniczy Mediolan poprzez pryzmat legendarnego, czerwonego trunku. W filmie pojawia się też sześciu najlepszych na świecie barmanów, znanych jako Red Hands. W ramach świętowania stulecia koktajlu Negroni, każdy z nich stworzył unikalną wariację na temat klasycznego przepisu.

 

 

W jubileuszowym filmie główne role zagrali Ana De Armas („Blade Runner”, „Kto tam?”) i Lorenzo Richelma („Dziewczyna we mgle”, „Marco Polo”). Produkcja została wyreżyserowana przez cieszącego się uznaniem krytyków, nominowanego do Oscara za film „Dogman”, włoskiego reżysera Matteo Garrone.

"Praca przy projekcie takim, jak „Entering Red”, jest pobudzającym doświadczeniem. „Entering Red” było podróżą, odkrywaniem i nauką nie tylko dla naszej bohaterki, ale również dla mnie" – powiedział tuż po premierze reżyser filmu.

 

 

Kolejną, bardzo ważną rolę w filmie odgrywa otoczenie, w jakim osadzona została opowieść. Mediolan, czyli miejsce narodzin Campari, wraz z charakterystycznymi zabytkami i zabudową jest jednym z głównych elementów budujących nastrój produkcji. Świetnym zabiegiem stylistycznym nawiązującym do słynnego napoju jest też nadanie barowi Camparino oraz słynnej mediolańskiej katedrze głębokiego koloru, rozpoznawalnego na świecie jako „Czerwień Campari”.

 

 

Celebracja stulecia koktajlu odbije się echem na całym świecie - najważniejsze wydarzenia odbędą się we Florencji, podczas festiwalu Negroni Week. Ich celem będzie upamiętnienie miejsca, w którym sto lat temu pewien pełen ciekawości koneser Campari stworzył jeden z najwspanialszych koktajli w historii.

Czy wiedzieliście, że Campari powstało prawie 160 lat temu? Uzyskuje się je z naparu z gorzkich ziół, aromatycznych roślin i owoców, zmieszanych z alkoholem i wodą. Stało się symbolem pełnego pasji i doskonałości włoskiego stylu. Intrygujący smak, żywy, czerwony kolor, intensywne aromaty i włoski temperament – takie właśnie jest Campari.

 

 

Oficjalna premiera „Entering Red” miała miejsce 5 lutego 2019 roku w Mediolanie, podczas wielkiej gali, po której odbyła się ogólnoświatowa, cyfrowa premiera na oficjalnym kanale marki Campari w serwisie YouTube.

Film oraz materiały zakulisowe można obejrzeć już teraz w serwisie YouTube pod adresem: https://www.youtube.com/channel/UCr8eZHwuymj8B0xEHiSqN9g