Targi Mustache Yard Sale są jednym z największych tego typu wydarzeń w Europie, gdzie tysiące gości mają dostęp do unikalnej oferty niezależnych projektantów. Polskie marki modowe od kilku lat coraz lepiej radzą sobie na rodzimym rynku, a wraz z rozwojem w parze idzie także wysoka jakość, której często próżno szukać nawet u drogich, zagranicznych projektantów. 

Tradycyjnie targi podzielone zostaną na koncepty: modę, modę dziecięcą, design oraz jedzenie. Podczas tegorocznych targów, poza tymi najbardziej znanymi markami, jak Aloha from Deer, Local Heroes, Rillke, Happy Socks, Weronika Lipka, Napo Gloves, THE ODDER SIDE, Palto czy Turbokolor, pojawi się wiele marek oferujących polskie kosmetyki naturalne. Jak mówi Patrick Deba, współorganizator targów: “Moda na alternatywne kosmetyki opanowała rynek, co do tego nie mamy wątpliwości, dlatego zarówno na naszej platformie jak i na targach postanowiliśmy przeznaczyć sporą część stanowisk. Potwierdził to też Mustache Beauty Day, zorganizowany przez nam w lipcu.” Na targach nie zabraknie takich marek jak.: Resibo, Lush Botanicals, Annabelle Minerals, Hagi Cosmetics & PIEL, IOSSI, Mokosh Cosmetics czy Mo61 PerfumeLab. 

 

mustache targi warszawa 2016

 

Po raz kolejny, powiększy się też strefa dziecięca, która z każdą kolejną edycją cieszy się coraz większą popularnością zarówno projektantów jak i gości. Tradycyjnie, w strefie dziecięcej nie zabraknie fundacji Omeny Mensah, która zbiera środki na wybudowanie szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. Akcję dotychczas wsparli m.in. Maffashion, Agnieszka Jastrzębska, Michał Piróg, Paulina Krupińska czy Rafał Maślak. Na targach pojawi się też blogerka, Paula Jagodzińska promująca swoją autorską kolekcję Dreamland by Paula Jagodzińska

 

mustache warszawa

 

Patronat nad strefą gastronomiczną tradycyjnie objęło Żarcie na kółkach, więc spodziewać się możemy najlepszych smaków streetfoodowych, jak i tych tradycyjnych polskich. Na pewno nie zabraknie wyśmienitych wegańskich burgerów od Krowarzywa, naturalnych soków serwowanych przez Natura Cold Press, włoskich smaków od PASTA Mobile czy pysznego popcornu od SnobPop.

Poza atrakcjami, które pojawią się w kolejny weekend, nie sposób nie wspomnieć o przestrzeni w jakiej odbędą się targi. Hala Mirowska Wschodnia, zwana budynkiem Gwardii. Kompleks obu Hal Mirowskich, był pierwszym systemem hal targowych powstałym w Warszawie, już na przełomie XIX i XX wieku. Po wojnie, odbudowaną halę wschodnią zamieniono w halę sportową klubu Gwardia. Urządzano tu m.in. mecze bokserskie. W ostatnich latach hala ponownie spełniała funkcje handlowe pod szyldem jednego z marketów. Dziś, budynek stoi pusty i skrywa w sobie wiele tajemnic, w piwnicy znajdziemy na przykład strzelnicę. Industrialna przestrzeń zagospodarowana w duchu rozwoju kapitalizmu po zmianach ustrojowych powoduje uśmiech na wspomnienie pierwszych marketów w zachodnim stylu i miejskiej przaśności, którą były otoczone. 

Organizatorzy zdecydowali się zagospodarować przestrzeń w jej obecnym charakterze. Nawiązując do lat 90 tych, w których po latach upadającego socjalizmu i pustych sklepowych półek, w sklepach pojawiły się pełne wszystkie towary, dotychczas dostępne tylko podczas wycieczek “na zachód”. Dziś, w tą przestrzeń wchodzą się polscy niezależni projektanci i pokazują, że to co “Made in Poland” jest wartościowsze od zachodnich sieciówek. Wspierają przy tym lokalne manufaktury, zatrudnianie w Polsce czy promowanie lokalnej produkcji. Jak mówi Patrick Deba, współorganizator targów: “Ideą Mustache od zawsze było wspieranie tego co polskie i niepodległe, dlatego już nie możemy się doczekać, aż targi wystartują, a Hala Mirowska Wschodnia odzyska swój handlowy, tradycyjny charakter. Nie zatrzymujemy się jednak na samym Yard Sale’u, ale z nowym projektem Wielkie HALO, aż do końca stycznia organizować będziemy tam kolejne targi, zloty foodtracków wraz z Żarciem na Kółkach i Targiem Śniadaniowym oraz imprezy muzyczne.”

Pierwszy dzień targów zostanie zwieńczony legendarnym afterparty organizowanym w klubie NIEBO, gdzie nie zabraknie kolektywów Flirtini czy Rapperoni

Przestrzeń będzie otwarta dla gości od 12:00 do 19:00. Wejście na Mustache Yard Sale jest bezpłatne.