Pytanie to zadają w spotach wideo również Monika Brodka, Marcin Gortat i Marek Kamiński, stojąc na tle swoich ulubionych dzieł z kolekcji MNW. Filmy te stanowią część kampanii, która ośmiela i pokazuje, że w sztuce nie ma złych interpretacji, a wizyta w Muzeum może być okazją do niepowtarzalnego doświadczenia. 

Chciałabym, aby każdy zwiedzający odbierał sztukę na swój sposób. Marzę, aby muzea przestały być miejscami tylko dla wtajemniczonych, a otwierały się na społeczeństwo. Staramy się, aby w MNW widz czuł się pożądanym gościem i partnerem. Chciałabym, aby Muzeum było przyjaznym miejscem spotkań ze sztuką i z innymi ludźmi – mówi Agnieszka Morawińska, dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.

 

 

Kampania „A Ty, co zobaczysz?”, której osią są trzy filmowe spoty, zachęca wszystkich do spędzania czasu w Muzeum Narodowym w Warszawie w otoczeniu sztuki. Filmy opowiadają o momencie intymnego spotkania ambasadorów Muzeum z ich ulubionymi eksponatami ze zbiorów MNW. Każdy z nich pokazuje, jak subiektywny i pełen emocji może być kontakt ze sztuką i jak wiele daje chwila refleksji, zatrzymania się w codziennym pędzie. Wizyta w MNW może być inspiracją, wytchnieniem od codziennych obowiązków oraz sposobem spędzania wolnego czasu.

 

 

Weekend zaczyna się w Muzeum!

Piątkowy wieczór warto rozpocząć wizytą w MNW, które jest otwarte dla Zwiedzających aż do godziny  21.00.  W każdą niedzielę rodzice z dziećmi poszukujący sposobów na aktywne i mądre spędzanie czasu mogą wziąć udział we wspólnych warsztatach, które łączą rozwój z zabawą. Ponadto dorośli tajemnice świata sztuki odkryją podczas atrakcyjnych spotkań i wykładów.

Jesienią MNW zaprasza na wystawę „Biedermeier”, ukazującą piękne przedmioty i codzienność XIX-wiecznego mieszczaństwa oraz „Miejska rewolta. Awangarda w zbiorach MNW” – ekspozycję najcenniejszych prac na papierze artystów współtworzących środowiska awangardowe II Rzeczpospolitej. Wyjątkowym wydarzeniem w listopadzie będzie pokaz obrazu Caravaggia Gra w karty. Zaś od grudnia MNW zaprasza Zwiedzających do długo wyczekiwanej Galerii Wzornictwa Polskiego.

Muzeum Narodowe w Warszawie jest jedną z najciekawszych instytucji kultury w Polsce. Odwiedzający mogą odpocząć na zielonym Dziedzińcu Lorentza, wziąć udział w plenerowym pokazie filmowym lub warsztatach plastycznych, a po zwiedzaniu spędzić czas z przyjaciółmi w kawiarni Café Lorentz  lub w restauracji aleje3. Natomiast zabytkowy Hol Główny zmienia się zależnie od potrzeb – w aulę koncertową, salę dyskusyjną i pracownię artystyczną. 

 

Więcej o MNW i kampanii „A Ty, co zobaczysz?”:

www.mnw.art.pl

www.mnw.art.pl/atycozobaczysz

 

Muzeum Narodowe w Warszawie i kampanię wspiera Stowarzyszenie „Przyjaciele MNW”.

Wsparcie artystyczne i postprodukcja: Chimney Poland

Komunikacja: MNW przy wsparciu Agencji Kultura