Upały i deszcze, imprezy i chill, szaleństwo i odpowiedzialność. Poprzednia edycja Audioriver była pełna kontrastów. Festiwal zaliczył frekwencyjny rekord, bilety wyprzedały się na dzień przed otwarciem bram. Najszybciej — bo już w maju — skończyły się karnety trzydniowe.

Już przed festiwalem wiadomo było, że line-up w tym roku rozpieści najbardziej wymagających. W samą sobotę na jednej scenie grali w końcu Jon Hopkins Live, Wilkinson Live, The Blaze i Modeselektor Live. Ale organizatorzy zadbali o niespodzianki. Świetne sety na Burn Stage przyciągały roztańczone tłumy, a wyjątkowo jasnymi punktami line-upu tej sceny była Jayda G i Lee Burridge. W Hybrid Tencie rządzili Andy C ft. Tonn Piper i weterani z Black Sun Empire. Circus tańczył m.in. do Sama Paganiniego i Charlotte de Witte. Kosmos odlatywał Kobosilu czy British Murder Boys.

 

 

Na Main Stage’u nie zabrakło mocnych nawiązań do sytuacji politycznej w kraju. Duet Polo & Pan Live zadedykował wszystkim Polakom numer „Arc-en-ciel” — czyli „Tęcza”.

Strzałem w dziesiątkę okazał się też nowy Chillout Zone. Zalesiona strefa, magicznie oświetlona lampionami rozstawionymi wśród drzew, z własną sceną, była nie tylko schronieniem dla zmęczonych, ale oferowała też dużo dobrej, choć mniej tanecznej. Kojące dźwięki elektro płynęły tam do samego rana.

Główny program Festiwalu zamknął tradycyjnie już Sun/Day — prawdopodobnie najspokojniejsza impreza na świecie.

 

sunday audioriver 2019 mówią na mieście

 

W lesie poza terenem miasteczka festiwalowego, wśród ręcznie wykonanej scenografii i przy spokojnych dźwiękach elektro Audioriver odpoczywał i dobijał do brzegu. Ostatnie słowo należało do uwielbianego przez festiwalowiczów Damiana Lazarusa.

 

mówią na mieście Lazarus

audioriver sunday 2019

 

Na Audioriver 2019 wystąpiło w sumie blisko 120 artystów. 

Organizatorzy zdecydowali się wyraźnie podkreślić trzy kluczowe tematy, towarzyszące przygotowaniu festiwalu i uczestnictwu w wydarzeniach tego typu: świadomości ekologicznej, odpowiedzialnej zabawy i edukacji seksualnej.

Temat odpowiedzialnej zabawy i edukacji seksualnej towarzyszył strefie Fundacji #sexedPL. Olbrzymim zainteresowaniem cieszyły się profesjonalne laboratoria, w których można było przebadać się na obecność HIV, HCV i kiły. Do mobilnego laboratorium na Starym Rynku trzeba było sprowadzać dodatkowe paski testów,bo od rana ustawiały się tam kolejki. Punkt badań w strefie #sexedPL z powodu olbrzymiego zainteresowania wydłużył pracę o dwie godziny, żeby obsłużyć wszystkich chętnych. W strefie #sexedPL na uczestników festiwalu czekali też przez cały czas edukatorzy seksualni oraz sama Anja Rubik, która do późnych godzin rozmawiała z festiwalowiczami

 

audioriver płock mówią na mieście sexedpl

 

Na festiwalu ograniczono obecność plastiku. Dostępne były kubki wielorazowego użytku, a w całym miasteczku rozstawione zostały kontenery do segregacji śmieci. Zadbano także o nowe, bardziej przyjazne ekologicznie elementy scenografii i konstrukcji całego festiwalu. W odpowiedzi na zapotrzebowanie uczestników Organizatorzy zdecydowali się także zorganizować punkt dostępu do bezpłatnej wody. Efekt tych działań i fantastyczną postawę uczestników Audioriver najlepiej widać było podczas finałowej imprezy — Sun/Day.

Płocka plaża po festiwalu była czysta jak nigdy.

Poprzednia edycja Audioriver udowodniła, że masowe festiwale muzyczne mają potencjał zmieniania świata.  

 

Organizator: Fundacja Jest Akcja!

Festiwal wspierają: True Music, Coca-Cola, BURN i Lech.

Patroni medialni: TVP Kultura, 4funTV, onet.pl, Co jest grane 24, Naszemiasto.pl, Muno, KMAG, Aktivist, Hiro, Going., Mówią na mieście, Noizz

Opieka medialna: SZUSTOW. Kultura i Komunikacja

 

Będziemy cierpliwie czekać na kolejną!

 

Oficjalne oświadczenie:

 

 

Rodzino Audioriver,

 

zgodnie z obowiązującymi decyzjami administracyjnymi dotyczącymi imprez masowych, jesteśmy zmuszeni do tego, aby odwołać Audioriver w dniach 24-26 lipca 2020 r.

 

Tegoroczna edycja miała mieć dla nas wyjątkowe znaczenie – mieliśmy spotkać się z Wami już po raz piętnasty i dokładaliśmy wszelkich starań, aby pod każdym względem ten jubileusz wypadł jak najlepiej. Jesteśmy niezwykle wdzięczni za Wasze wsparcie i radość, jaką dajecie nam każdego dnia. Będziemy to powtarzać zawsze – Audioriver to Wy :). 

 

Bardzo dziękujemy także Partnerom i Sponsorom tej edycji festiwalu: Miastu Płock, Płockiemu Ośrodkowi Kultury i Sztuki im. Themersonów, True Music, BURN Energy Drink, Vype, Coca-Cola i Kompania Piwowarska S.A.

 

Zarówno dla nas, jak i dla wielu innych promotorów, organizatorów wydarzeń oraz Artystów obecna sytuacja nie jest łatwa. Choć nie wydarzy się to już w tym roku, mamy wielką nadzieję, że jubileusz Audioriver dojdzie do skutku w takiej formie, którą planowaliśmy i że wszyscy spotkamy się w Płocku w innym terminie. To Nasze wspólne święto i wierzymy, że spędzimy je razem!  

 

Kupione przez Was wejściówki na ten rok zachowują ważność na festiwal, który odbędzie się w nowej dacie. Zachęcamy Was do tego, abyście zachowali swoje karnety do tego czasu – będzie to dla nas ogromne wsparcie. Liczymy, że spotkamy się na festiwalu w tym samym składzie. Dla tych, którzy będą chcieli dokonać zwrotu, w ciągu najbliższych dni uruchomimy odpowiednią procedurę na stronie ebilet.pl. Wszystkie informacje będziemy Wam przekazywać na bieżąco.

 

Nas wszystkich czeka lato inne niż dotychczas. Najważniejsze w tym czasie jest bezpieczeństwo, dlatego gorąco apelujemy o Waszą ostrożność, troskę o siebie i innych oraz cierpliwość. Bądźcie zdrowi, uważajcie nfa siebie i mamy nadzieję, że z jeszcze większą energią zobaczymy się wkrótce :) 

 

Audioriver will return!

Audioriver Team