Sobótka to dzienna część Audioriver, która od kilku lat jest merytorycznym i edukacyjnym uzupełnieniem głównego programu festiwalu. 30 lipca na Starym Rynku w Płocku odbywać będą się dyskusje z artystami z festiwalowego line-upu i specjalnie zaproszonymi gośćmi, a wszystko to 
w towarzystwie najlepszych elektronicznych brzmień. To także część programowa, która jest niebiletowana i otwarta dla wszystkich – zarówno festiwalowiczów, mieszkańców Płocka i wszystkich zainteresowanych.

 

 

 

Odpowiedzialność społeczna w świecie kultury – obowiązek czy przekraczanie granic artystycznej twórczości?

Czy tak burzliwe czasy, jak współczesne oddziaływują na artystów, którzy mają o czym mówić, mają postawy, które chcą wspierać lub przeciw którym się buntują? Dlaczego twórcy coraz częściej zabierają głos na tematy społeczne? Jaka jest definicja autentyczności współczesnego artysty? 
W dyskusji wezmą udział: Dorota Masłowska, pisarka, autorka głośnej "Wojny polsko-ruskiej pod flagą biało-czerwoną", za którą otrzymała Paszport Polityki; Xawery Żuławski, reżyser filmów „Mowa ptaków” i „Wojna polsko-ruska”, a także takich seriali, jak „Odwilż” (HBO), czy „Krew z krwi” (TVN), któregonajnowszy film, „Apokawixa”, wejdzie do kin 7 października;Iwona Skwarek,  piosenkarka, tekściarka, producentka muzyczna i DJ’ka, połowa duetu Rebeka, która właśnie wydała swój pierwszy solowy singiel pod szyldem Iwona Skv, a także Michał Słodowy i Radek Krzyżanowski z duetu Beskres, czyli przedstawiciele doskonale znanego w Polsce zespołu Kamp!.Prowadzenie: Jacek Sobczyński (NewOnce). 

 

Dziennikarstwo muzyczne pod ścianą

O kryzysie tej specjalizacji dziennikarskiej, polityce tożsamościowej w krytyce muzycznej, zmianach 
w dziennikarstwie muzycznym związanych z nową technologią, social mediami i rewolucją na rynku mediów, porozmawiają: Michał Michalski – współzałożyciel i CEO newonce.media; Dominika Janik – dziennikarka związana z magazynem „Dwutugodnik", współprowadząca audycji okołomuzycznej „Love-Hate” w Radiu Kapitał oraz Łukasz Kamiński, dziennikarz działu kultura, pracujący w „Gazecie Wyborczej” od ponad 20 lat. Prowadzenie: Aga Sielańczyk (Kmag). 

 

Współczesne priorytety a festiwale muzyczne: tolerancja, prawa człowieka i zdrowie psychiczne – w jakiej kolejności?

Festiwal to z założenia bezpieczna przestrzeń nieskrępowanej ekspresji, w której każdy może być sobą. Audioriver, poza działalnością muzyczną, otwarcie zabiera głos w tematach społecznych, 
a ważnym elementem jego tegorocznej edycji jest katalog zasad bezpieczeństwa i dobrych praktyk. Jak sprawić, by tolerancja nie była jedynie pustym sloganem? Czy festiwal to miejsce, gdzie możemy uczyć się akceptacji, rozmawiać o tożsamości, inkluzywności i o naszym, nie zawsze przecież najlepszym, samopoczuciu? O współczesnych priorytetach porozmawiają: Przemek Pstrongowski 
i Aleksandra Badurska z duetu Ikarvs, których improwizacje instrumentalno-wokalne doświadczycie na Chillout Stage; Anna Cyklińska, psycholożka i psychoterapeutka, prowadząca platformę o zdrowiu psychicznym @psychoedu_ na Instagramie, członkini Fundacji Można Zwariować i współprowadząca podcast o tej samej nazwie; Jarosław Jagura, adwokat współpracujący z Helsińską Fundacją Praw Człowieka, zajmujący się sprawami z zakresu równego traktowania i zakazu dyskryminacji. Prowadzenie: Marta Ciastoch (Noizz.pl)

 

20 lat rynku festiwalowego, 2. lata pandemii – branżowe podsumowania przyszłości festiwali muzycznych i koncertów.

Jakie największe szkody wyrządziła pandemia w branży rozrywkowej? W obliczu pandemii i wojny 
w Ukrainie czy powinno się od artystów, ale też i organizatorów wymagać zaangażowania społecznego, politycznego, ekologicznego? Czy wydarzenia online mają sens i są kolejnym etapem rozwoju sceny muzycznej? Kondycję branży po pandemicznej przerwie ocenią Piotr Orlicz–Rabiega, szef festiwalu Audioriver; Karolina Wanat reprezentująca OFF Festival i The Great September Showcase Festival; Jurek Przeździecki, czyli jeden z najbardziej znanych polskich producentów muzyki elektronicznej, Bartosz Troński, członek zarządu Ebilet.pl, czyli czołowej bileterii w branży kulturalno-rozrywkowej w Polsce. Panel poprowadzi współpracujący od lat z Gazetą Wyborczą, Łukasz Kamiński. 

 

Racjonalna polityka narkotykowa – metody i konsekwencje społeczne

Jak wygląda profilaktyka, edukacja i redukcja szkód z zakresu substancji psychoaktywnych? Jak można zwiększyć bezpieczeństwo w tym zakresie i wprowadzić racjonalne kroki? Jakie rozwiązania zastosowano w innych krajach? Czy są możliwe do wprowadzenia w Polsce? O tych i innych aspektach polityki narkotykowej porozmawiają: Jerzy Afanasjew, aktywista i edukator, który zajmował się problematyką substancji psychoaktywnych m.in. w Społecznej Inicjatywie Narkopolityki; Adrianna Randak, adwokatka procesowa, uczestnicząca wcześniej w projekcie SIN wspierającym prawnie m.in. osoby osadzone, a aktualnie jedna ze specjalistek poradni psychoaktywnej oraz Weronika Lewicka psychoterapeutka, specjalistka terapii uzależnień i seksuolożka, która od początku swojej pracy zawodowej zajmuje się równolegle edukacją narkotykową, seksualną, profilaktyką HIV i promowaniem zdrowia psychicznego w kulturze klubowej. Rozmowę poprowadzi Damian „Mestosław” Sobczyk, twórca internetowy, aktywista organizacji pozarządowych zajmujących się polityką narkotykową i redukcją szkód. 

 

W programie Audioriver Sobótka nie zabraknie też wrażeń muzycznych. Jak co roku, podczas dziennej części Audioriver w blasku słońca na Starym Rynku wystąpią artyści z różnych stron Polski. W piątek, na dziennej scenie festiwalu wystąpią Vidno i Matt S, a w sobotę w tym miejscu będzie można usłyszeć takich artystów, jak Marika Srbinovska, Rafa’EL live, Enigmatic i kappa e ravve. 

 

Pełen program festiwalu oraz Sobótki, wraz z harmonogramem godzinowym, zostanie ogłoszony wkrótce.

 

Nadal trwa sprzedaż festiwalowych karnetów dwudniowych oraz biletów jednodniowych na piątek i sobotę. Wejściówki na Audioriver można zdobyć za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5 oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2M35rNA


 

Materiały prasowe.