Drzewo Spaghetti

Ten żart jest już naprawdę historyczny, pomimo tego ciągle robi wrażenie. Sprawcą zamieszania była telewizja BBC, która 1 kwietnia 1957 roku wyemitowała niezwykły materiał . Zawierał on informację, że dzięki łagodnej zimie oraz innym sprzyjającym czynnikom, szwajcarskim rolnikom udało się zebrać pierwsze plony spaghetti. W celu uwiarygodnienia informacji przedstawiono również materiał wideo, na którym uśmiechnięci rolnicy zbierali z drzew makaron. Po emisji stacja odebrała tysiące telefonów od swoich telewidzów, którzy pytali jak mogą wyhodować spaghetti w swoich ogródkach. Oczywiście wszystko okazało się być żartem , ale przyznajcie sami- pomysł brzmi całkiem pysznie.
 



 Kolorowa telewizja

Na świetny dowcip w 1962 roku, pokusił się również Szwedzki kanał telewizyjny: Sveriges Television. Warto przypomnieć, że telewizja odbierała wtedy jedynie w czarno-białych barwach. Dlatego komunikat, w którym „ekspert techniczny” ogłosił nową metodę na odbieranie telewizji w kolorze, wywołał ogromne emocje. Według eksperta w celu osiągnięcia kolorowej telewizji należało jedynie nałożyć kawałek nylonowego materiału (np. pończochę) na ekran odbiornika. Miało to powodować wielobarwne widzenie. Wspomniano również, że kiwanie głową w przód i w tył sprawi, że widzowie będą ostrzej widzieć obraz. Po emisji stacja otrzymała masę telefonów od zirytowanych widzów, którzy postępując według wskazówek niestety nie otrzymali kolorowego ekranu.
 


 Burger dla leworęcznych

Oczywiście nie tylko stacje telewizyjne potrafią skutecznie nabrać ludzi. W 1998 roku udowodniła to sieć Fast food : Burger King, która w dosyć okrutny sposób zażartowała sobie z Amerykanów. W USA Today ukazała się reklama Burger Kinga, w której zaprezentowano nowego burgera. Jednak nie był to zwykły burger, ponieważ ten został stworzony specjalnie dla leworęcznych klientów. Oczywiście miał on odpowiednią konstrukcję, a mówiąc dokładniej: „wszystkie składniki zostały w nim obrócone o 180 stopni, rozprowadzając wagę kanapki tak, że większość z nich miała przechylać się w lewo, zmniejszając tym samym ilość ketchupu rozlewającego się po prawej stronie hamburgera…” Brzmi dość abstrakcyjnie, prawda? Pomimo tego, efektem akcji była masa zamówień na leworęczne burgery.

 


 Wyszukiwarka, która czyta w myślach

Jak się okazuje, Internet jest medium, w którym naprawdę łatwo jest wkręcić odbiorcę. Firma Google świetnie to wykorzystuje, co roku zaskakując swoich użytkowników jakimś żartem. W 2013 roku wywinęła naprawdę świetny numer. Nakręcili filmik, w którym poinformowali , że od 1 kwietnia oprócz informacji i obrazów, będą mogli również googlować zapachy. Brzmi mało prawdopodobnie? Może i tak, ale film promujący tą nową funkcje wyglądał naprawdę przekonywująco. Zobaczcie sami!
 

 


 Najlepszy film na YouTube

Świetnym prima aprilisowym żartem może również pochwalić się YouTube, który to w 2013 roku wydał oświadczenie, w którym poinformował, że w końcu rozstrzygnie konkurs na najlepszy filmik Internetu. Rzekomo, strona powstała w 2005 roku właśnie w celu znalezienia najlepszego filmu na świecie. Więc kiedy cel zostanie osiągnięty, strona ma zostać zlikwidowana. Co zabawne sam zwycięzca miał być ogłoszony dopiero w 2023 roku, wtedy to na YouTube miał być zamieszczony filmik zwycięzcy. Miało to być również jedyne nagranie, które znalazło by się na stronie. Nagrodą zaś miał być przenośny odtwarzać MP3 i 500 dolarów.

Cały film informujący o konkursie był bardzo zabawny, pomimo to wielu ludzi uwierzyło w cały żart. My zaś możemy jedynie powiedzieć: YouTube gratulujemy świetnego pranka.
 

 

Nie wiemy jak wy, ale my jesteśmy bardzo ciekawi, kto w tym roku zaskoczy świat świetnym żartem.



|| Tekst: Katarzyna Narel