Human Tech Art vol. 20
"Fortepian Szymona" - Nicolas de la Vega
„Fortepian Szymona” to gra, która pokazuje, że nauka gry na pianinie nie musi być nudna. To ruchowa zabawa dla jednej lub dwóch osób. Na podłodze znajduje się klawiatura o rozmiarze 1,40m x 0.80m. Wyglądem przypomina ona 12 klawiszy tradycyjnej klawiatury fortepianowej, czyli całą oktawę. Na ścianie mamy ekran. Skojarzenie kolorów z dźwiękami i wplecenie tego w zabawę pozwala dostrzec inne sposoby robienia znanych rzeczy.
Nicolas de la Vega - Reżyser dźwięku i nauczyciel gry na gitarze klasycznej. Pochodzi z Buenos Aires i uczy muzyki w przedszkolach oraz szkołach w swoim rodzinnym mieście.
"Magnetico" - Magdalena Kurowska
Projekt Magnetico to wynik eksploracji estetyki interakcji. Jak sama nazwa wskazuje, opiera się na działaniu pola elektromagnetycznego. Składają się na niego drobne kulki, które z daleka tworzą jednolitą powierzchnię. Kiedy jednak podejdziemy bliżej, „lepka” masa zaczyna tworzyć różne formy. Co ciekawe, ilość osób biorących udział w działaniu ma na nie wpływ – czym więcej osób się zbliża, tym bardziej skomplikowane formy można uzyskać. Po odsunięciu się, kulki wracają do stanu początkowego. Znów obserwujemy jednolitą, płaską powierzchnię. Podstawą teoretyczną pracy jest koncepcja embodied interaction w projektowaniu, czyli uznaniu roli cielesności w interakcji z otaczającym nas światem fizycznym i społecznym.
Magdalena Kurowska - Na co dzień zajmuje się projektowaniem systemów, usług i procesów w firmie Play. Teoretyczne podstawy projektowania zdobyła podczas czteroletnich studiów na uczelni School of Form.
Spotkanie odbędzie się w postindustrialnej przestrzeni starego Serwaru w samym sercu miasta - Kawiarnia Hoża 51
Agenda:
18:45 Rozpoczęcie kawowe
19:00 Oficjalne otwarcie
19:10 - 19:40 "Fortepian Szymona" - Nicolas de la Vega
19:40 - 20:10 "Magnetico" - Magdalena Kurowska
20:10+ testowanie projektów, networking
Patronem medialnym spotkań jest Radio Kampus