Service Design Drinks #2: Designerly way of doing research

Service Design Drinks #2: Designerly way of doing research

Start: 18 maja 2016 18:00
Koniec: 18 maja 2016 22:00

W jaki sposób poznać potrzeby ludzi dla których projektujemy? Najczęściej prowadzimy wywiady, dzięki którym dowiadujemy się co ludzie myślą na temat korzystania z produktu bądź usługi. Obserwacje z kolei pomagają zrozumieć w jaki sposób odbiorcy wchodzą w interakcję z produktem czy usługą. A jak dotrzeć do marzeń czy uczuć, których często nie potrafimy werbalnie wyrazić? Jak podczas badań wytworzyć wartość, która zapewni nam sukces rozwiązania? Podczas spotkania spojrzymy na różne techniki badawcze takie jak mobile etnography czy generative design research przez pryzmat projektów i doświadczeń naszych prelegentów.

---pierwsza część wystąpienia odbędzie się w języku angielskim---

Prelegenci
Joanna Rutkowska - Wyróżnia ją wrodzona ciekawość świata i podejście lifelong learning. Specjalizuje się w realizacji badań na potrzeby projektowania nowych technologii i usług, co określa terminem design research. Przygodę z projektowaniem i badaniami rozpoczęła od analizowania użyteczności programów komputerowych, których twórcami byli jej znajomi z roku na studiach informatycznych. Następnie przeszła długą drogę od wykładowcy analizy matematycznej do doktorantki na Tallinn University, która eksploruje metody współprojektowania nowych technologii. Przełomem w jej naukowo-zawodowej karierze był półroczny pobyt w ID-StudioLab w Delft University of Technology w Holandii, gdzie zaczęła praktykować tzw. generative research.
Realizowała projekty dla Play, Tatrzańskiego Parku Narodowego, Netia, PizzaPortal czy Medicover. Obecnie wspiera Senfino we wdrażaniu design research w procesie wytwarzania oprogramowania.
Ogromną przyjemność sprawia jej dzielenie się wiedzą (m.in. SWPS, PTBRIO, School of Form) czy prowadzenia dyskusji na temat swoich badań i projektów (m.in. na wydarzeniach takich jak CHI w Paryżu, Toronto i Seulu, NordiCHI w Helsinkach, DIS w Vancouver, Designing Human Technologies w Danii, Konferencja Polskich Parków Narodowych 2016).
W wolnym czasie ogląda filmy dokumentalne, a gdy uda się w dalszą podróż, prawdopodobnie znajdziesz ją na jachcie lub ukochanym Manhattanie.

Klaus Schwarzenberger - Chief Technical Officer of Experience Fellow. In 2012 he founded, together with the editors of the bestseller "This is Service Design Thinking" his first startup, Smaply and then later in 2014 Experience Fellow – both startups dedicated to measuring and mapping customer experience. He teaches Agile Project Management and Service Design at the Management Center Innsbruck

Service Design Drinks to spotkania dla projektantów usług. Naszym celem jest stworzenie miejsca, które służy wymianie wiedzy, łączy polskich i zagranicznych service designerów oraz popularyzuje projektowanie skoncentrowane na potrzebach użytkowników.

Spotkanie odbędzie się w Marzycielach i Rzemieślnikach - Domu Innowacji Społecznych,
ul. Bracka 25 Warszawa (III piętro Domu Towarwego Bracia Jabłkowscy)

Co robimy w weekend? Czyli najciekawsze wydarzenia
10 filmów, które trzeba obejrzeć choć raz w życiu
7 filmów o śnie i podświadomości