Z cyklu „Kino z Krzyżykiem" - film „Bóg nie umarł 2” w Kinie Praha
„Kino z Krzyżykiem” to propozycja dla tych, którzy we współczesnym świecie poszukują Boga, kochają kino i tak jak my, chcą o nim rozmawiać. „Kino z Krzyżykiem” to niepowtarzalna okazja do zapoznania się nie tylko z kinem religijnym, lecz także ludzkim, intrygującym i porywającym. Takim, które stawia pytania i daje nadzieję. Kino jest najpełniejszą opowieścią, syntezą ludzkich talentów i twórczych możliwości. Szczera opowieść o człowieku to opowieść o Bogu, a więc czy można w kinie spotkać Boga? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć podczas nowego cyklu filmowego „Kino z Krzyżykiem”. Filmy, w większości fabularne, zostały dobrane tak, aby dotyczyły relacji, przebaczenia (i jego braku), a także miłosierdzia. Seanse pokazywane w ramach cyklu będą punktem wyjścia do dyskusji nad fenomenem ludzi, którzy poświęcają życie Bogu.
Po projekcji filmowej zapraszamy na dyskusje, które prowadzą: O. Marek Kotyński i Paweł Kęska.
o. dr Marek Kotyński - redemptorysta, teolog duchowości i filmoznawca. Profesor Papieskiego Wydziału Teologicznego sekcji Jana Chrzciciela w Warszawie, gdzie wykłada duchowość współczesną, zagadnienia nowej ewangelizacji i kieruje Forum Filmów Nie-zwyczajnych. Specjalizuje się w badaniach nad ekspresją doświadczenia duchowego w kulturze, zwłaszcza w filmie. Pracuje również, jako rekolekcjonista w Polsce i za granicą.
Paweł Kęska - historyk sztuki, teolog, fotograf, dziennikarz radiowy zajmujący się publicystyką kulturalną, społeczną i historyczną. Prezenter Radia Warszawa.
„Bóg nie umarł 2” reż. Harold Cronk, rok produkcji: 2014, czas: 1h 52min.
Czy osoba wierząca może lub wręcz powinna ukrywać swoją wiarę w obliczu niewierzących? Czy wiara może kogoś obrażać lub szkodzić młodym umysłom? Na takie pytania musi odpowiedzieć przed sądem nauczycielka liceum, którą oskarżono o to, że złamała przepis o świeckości instytucji państwowych, gdy podczas lekcji historii wspomniała o działalności Jezusa. Sądowy spór, który miał być lekcją pokory dla ludzi wierzących przeradza się w niezwykłą dysputę o wolności sumienia, istnieniu Boga i potrzebie poszukiwaniu w życiu czegoś więcej niż dobra doczesne.