Atrakcyjna, cudowna, czarująca, elegancka, fascynująca, królewska, modna, olśniewająca, oszałamiająca,
pełna blasku, pełna fantazji, porywająca, promienna,rewelacyjna, romantyczna, rozkoszna, subtelna, szałowa, szykowna, urocza, urzekająca, wdzięczna, wstrząsająca, wyrafinowana, wytworna, zachwycająca - w te przymiotniki obfitują reklamy Barbie autorstwa Mattela. Pojawiają się one także w tekstach o Barbie publikowanych przez "Business Week", .Forbes", "The Los Angeles Times" oraz "U.S. News & World Report".

barbie, doll, new, curvy, rewolucja barbie, mattel

Lalka nie jest sprzedawana samodzielnie. Jest sprzedawana z "narracją". Uczynienie z Barbie modelki oznacza, że jej kulturowopodyktowaną funkcją jest bezustanne przebieranie się i zabiegi wokół własnej urody, a także posiadanie ogromnej garderoby, samochodu, książeczki czekowej i bogatego taty.

barbie, standards, new barbie nowe lalki barbie, curvy

Barbie symbolizowało do tej pory wyzwanie, jakie współczesne ciało stawia granicom wytyczonym kiedyś raz na zawsze przez naturę. Czy zmiana figurek pociągnie za sobą zmianę myślenia dzieci? O tym wkrótce się przekonamy. Jesteśmy ciekawi również, czy zmianie ulegnie także wspomniana wcześniej "narracja". Trzymamy za to mocno kciuki. Tymczasem, przedstawiamy Wam nową kolekcję Mattela.

Oto, jakie innowacje będą wprowadzone w tym roku:

33 nowe lalki
30 kolory włosów
24 fryzury
22 kolory oczu
14 kształty twarzy
7 odcieni skóry
4 kształty ciała

new dolls, mattel, barbie

Krągła Barbie trafiła na okładkę magazynu „Time”. Sfotografowana z boku tak, aby jak najlepiej było widać jej nowe, kobiece atrybuty z okładki mówi: „Czy możemy już zakończyć dyskusję o moim ciele?”
Możemy, Barbie. Pod warunkiem, że razem z ciałem zmienisz także swój styl życia.

doll, the time, barbie

|| Tekst: Ola Pakieła