Każda impreza w Instytucie to rewolucja w ramach wrażeń audiowizualnych. Dzięki wyjątkowej przestrzeni, jak i artystom, których usłyszycie we wrześniu długo nie zapomnicie o tym wydarzeniu.

Instytut jest jednym z trzech laboratoriów prowadzących badania nad wysokimi napięciami w Europie, ale jedynym, w którym dwa razy do roku fani techno obchodzą swoje święto. Kilka tysięcy osób może swobodnie bawić się w sąsiedztwie generatora udarów o mocy 5 MV, zdolnego wytwarzać pioruny, jak i pośród innych osobliwych urządzeń wykorzystywanych w codziennym funkcjonowaniu tego obiektu. Wysoki na 12 pięter budynek, w którym regularnie wywoływane są silne wyładowania elektryczne, nasycony jest niesamowitą energią. To najprawdopodobniej ta energia oraz unikatowy klimat miejsca sprawiają, że jeżeli chociaż raz zawitacie do Instytutu to nigdy tego zapomnicie.

 

 

Śledźcie wydarzenie: tutaj.

 

Wystąpią:
Hala Najwyższych Napięć:
Sam Paganini
Alan Fitzpatrick 

Hala Wysokich Napięć:
Johannes Heil
Headless Horseman
Brian Sanhaji
Shlømo

 

Sam Paganini
Niewielu artystów, tak jak Sam Paganini ma dość szczęścia, by wyjść poza ramy techno i zdobyć uznanie w mainstreamie.

Jego występy należą do najbardziej pożądanych przez promotorów z całego świata. Porywające, seksowne i mrocze sety doskonale odpowiadają oczekiwaniom słuchaczy. Regularnie odwiedza legendarne kluby na całym świecie, jak Berghain (Berlin), Output and Cielo (Nowy Jork), Rex (Paris), Crobar (Buenos Aires), Exchange (Los Angeles), Fuse (Bruksela), Stereo (Montreal), Club4 (Barcelona), Amnesia (Ibiza), Privilege (Ibiza) czy Cocoricò (Riccione). Grał na największych festiwalach, jak Awakenings, Tommorowland, Mayday, Sziget, Sonus i Time Warp. „Rave” z jego entuzjastycznie przyjętego albumu Satellite natychmiast stał się ponadczasowym klasykiem, który przez ponad półtora roku okupował listę najlepiej sprzedających się utworów na Beatport i zdobył ponad 10 milionów wyświetleń na YouTube, stając się najczęściej odtwarzanym utworem techno w historii.

Od przełomowego wydania „Zoe” w 1996 r., stylistyczne eksperymenty Paganiniego nie tracą na sile, wiodąc przez wyjątkowe płyty wydane w najlepszych wytwórniach. Jego kolejne albumy „Cobra” (Plus8), „Body To Body” (Cocoon Recordings), „Prisma”, „Eros” i „Black Leather” (Drumcode) zdobywały najwyższe miejsca w rankingu Beatport, odbijając się szerokim echem w undergroundzie i wyjątkowymi zasięgami w mainstreamie. Jego „Polyester” z „Body to Body” został okrzyknięty Utworem Roku 2013 na Beatport i zasilił playlisty tysięcy DJów - od reprezentantów głębokiego undergroundu, po największe nazwiska branży, jak Moby.

Alan Fitzpatrick
Po zapierającym dech w piersiach 2016 r. nie ma wątpliwości, że Alan Fitzpatrick jest obecnie jednym z najbardziej wpływowych artystów sceny muzyki elektronicznej. Dzięki porywającej serii ubiegłorocznych produkcji, Alan błyskawicznie wyszedł z undergroundu i stał się reprezentantem głównego nurtu muzyki elektronicznej, przyciągającym uwagę BBC Radio 1, Mixmag czy Resident Avisor i występującym jako headliner na całym świecie. Uznanie dla Fitzpatricka rodzi także jego własny, pełen różnorodności label We Are The Brave z debiutanckim singlem „We Do What We Want” i uznaną przez krytyków kompliacją Fabric 87. Alan zarysował własną niszę w rozwijającym się nurcie techno, zyskując miano niekończącego się źródła sztosów. Jego produkcje, takie jak: „We Do What We Want” który w sezonie letnim 2016, był puszczany od BBC Match Of The Day przez Annie Mac w Radio 1) ‘Love Siren’, ‘Truant’, ‘Skeksis, ‘For An Endless Night’, ‘Always Something For Nothing’ czy ‘Reflections’ od 2009 roku nieustannie zdobywają szczyty list sprzedaży, przyciągając wyrazy uznania artystów i krytyków wszystkich gatunków muzyki. 
Niezależnie, czy łączy energetyczne wokale z rytmicznymi bębnami, tworzy mieszanki emocjonalnych akordów z charakterystycznymi dla Niego funkowymi brzmieniami czy miksuje jungle’owe beaty z dynamicznym techno - wie jak poruszyć umysły, ciała i dusze niekonwencjonalnymi produkcjami najwyższej jakości. Nie poprzestaje jednak na stylu, który przyniósł mu status bestsellerowego twórcy - Fitzpatrick odważnie włącza do swojej palety dźwięków eksperymentalne brzmienia breakbeatu, dubu i house’u wydając kolejne wielkie hity dla Drumcode, B-Pitch Control, Hotflush Recordings, Hypercolour czy 17 Steps. Regularnie gości w najlepszych klubach na całym globie, gdzie przyciąga tysiące fanów swoich charakterystycznych, mocnych i żywiołowych produkcji pełnych emocjonalnych melodii. Znany na wszystkich kontynentach, m.in. z występów na festiwalach Tommorowland, Creamfields, Lovebox, Parklife, Junction 2, Hideout czy własnych imprez spod znaku We Are The Brave. Wiemy jedno 30 września w hali najwyższych napięć Alan sprawdzi się idealnie!

Johannes Heil
Pierwsze kroki na scenie Techno stawiał 25 lat temu w „Kanzleramt” w Bad Nauheim, jako 14-latek pod skrzydłami Heiko Lauxa. Jego debiutancki singiel „Die Offenbarung”, wydany w wieku 18 lat pozwolił mu szturmem zdobyć scenę. Dwa lata później rozpoczął budowę własnego labelu JH-records pod którego marką ugruntował swoją pozycję na scenie albumami „Die Eigene Achse” i „Reality to Midi”.
Jego mocne, niepokojące produkcje złożone z rozrywających baseline’ów i hipnotycznych krajobrazów dźwiękowych, od początku prezentowały brzmienie którego świat Techno nie słyszał nigdy wcześniej. Zauważony w legendarnym frankfurckim klubie Omen przez Svena Vatha stworzył wraz z nim legendarny „Dein Schweiss”
Heil, jako artysta i człowiek nie daje się zamknąć w schematy - każdy jego album stanowi odbicie jego wyjątkowego, refleksyjnego spojrzenia na świat i ukazuje w sobie cały przekrój różnorodności Techno, Dubu czy Ambientu. Produkuje utwory które nie tylko nie pozwalają przestać tańczyć, ale także zabierają w podróż biegnącą od mroku i mistycyzmu po światło i radość. Łączy tradycyjne brzmienia z nowoczesnymi zabiegami, przeszłość z przyszłością, tworząc soundtrack teraźniejszości.

Headless Horseman
Najnowszy artysta, jakiego ogłaszamy na wrześniową edycję Instytutu to prawdziwy unikat: jego tajemniczość, skrywana tożsamość i bezkompromisowe podejście do muzyki techno kwalifikują go jako idealnego DJ-a do występu w murach przy ulicy Mory 8. Jego występu na żywo są szalenie ekscytujące, pokazują surowość i ciemną stronę techno przyprawionego szczyptą brutalnego IDM.
Po zaskakującym 3-trackowym debiucie na white-labelu w 2013 , Headless Horseman zrobił ogromne wrażenie na berińskim Atonal Festivalu w 2014. Od tego czasu jest na ustach wszystkich. A swoja przygodę z produkcją i tworzeniem dźwięków zaczął tak naprawdę ponad 20 lat temu. Wg samego artysty, jego „wizerunek jeźdźca to maska ciemności, jaką przywdziewa na siebie w procesie twórczym, fizycznym i psychicznym i duchowym. Ten przebrany świat daje mu wiele siły i moc na wielu poziomach”.
Headless Horseman pochodzi z Nowego Jorku, ale od 16 lat rezyduje w Berlinie. W muzyce techno zawsze inspirowała go otaczająca przyroda, dźwięki abstrakcyjne i industrialne, metaliczność i brak jakichkolwiek granic gatunkowych.
Po występach w klubach i na festiwalach w USA i Europie obok Luke’a Slatera, Tommy Four Seven, Rebekah czy Dave’a Clarka – przywitamy „człowieka w masce” w Warszawie.

Brian Sanhaji
Czyste, nieskażone techno – te 3 słowa perfekcyjnie opisują postęp, nadzwyczajną produkcję i brzmienie Briana Sanhaji. Brian jest od 15 lat na klubowej scenie: jako DJ, artysta, inżynier dźwięku, szef wytwórni. Brian zaczął zabawę z muzyką od eksperymentów na komputerze Amiga500, która zaprowadziła go w świat tworzenia własnej muzyki, potem nawet hip-hopowych bitów.
Aż w końcu poprzez twórczość The Prodigy Brian wkroczył w świat szeroko rozumianego techno. W 2008 roku ukazał się jego debiutancki album w labelu Chrisa Liebiga CLR pt. „Stereotype”.
Organiczne brzmienie muzyki Briana uzyskiwane m.in. za pomocą instrumentów analogowych, gdzie inspiracją jest np. legendarny klub Omen z Frankfurtu, zyskuje coraz szerze uznanie na całym świecie. Artysta pojawia się na festwalach i w kultowych klubach: od Time Warp i Detroit’s Electronic Music Festival aż po Berghain i kluby na Ibizie.
Sprawdźcie koniecznie jego nową EP-kę dla Blank Code oraz dla nowe wydawnictwo w Droid ( labelu Drumcella). Brian już 30. września na jesiennej edycji Instytutu!

Shlømo
Shlømo stanowi „serce francuskiego techno-undergroundu”. W ciągu kilku lat udało mu się zdobyć wysoką pozycję na rynku i ukształtować własny, charakterystyczny styl, który słychać w produkcjach jego labelu Taapion Records, jak również wytwórni Delsin, Singular Records i Arts Collective. Artysta łączy w swojej muzyce zarówno feeling, jaki tkwi w rasowym techno, jak i niejako absorbuje atmosferę prosto z imprezowego parkietu. Ten mariaż brzmień doceniają klubowicze na całym świecie.

Mając niebywałe ucho do technicznego groove’u, Shlømo brzmi dobrze zarówno w produkcjach ze studia, jak i na żywo. Jego live’acty są przedłużeniem studyjnej aktywności, używa w nich takich narzędzi i instrumentów jak Nord 1, Korg MS20, Roland TR-8, Mikrokorg i Korg Mono/Poly.Te występy zaprowadzały go juz do takich klubów jak berliński Berghain, Bassiani w Tibilisi, Gamma w Rosji czy paryski Concrete, gdzie jest rezydentem.
Wkrótce kolejne releasy w labelach takich jak Delsin, SOMA Slam i nowy materiał w Taapion, a także nadchodząca trasa koncertowa po Japonii oraz występ na brytyjskim festiwalu Freerotation. Nowe produkcje artysty remiksować będą takie sławy muzyki techno jak Oscar Mulero, Tripeo, Johannes Heil oraz Sigha.


Ceny biletów:
Loyalty tickets: 75 pln - WYPRZEDANE!
I PULA 95 zł dostępna do wyczerpania, najpóźniej do 31.07 WYPRZEDANE!
II PULA 125 zł dostępna do wyczerpania, najpóźniej do 18.09
III PULA 155 zł dostępna do wyczerpania do 30.09
VIP bilet limitowana pula dostępna tylko u Organizatora: bilety@technoinstytut.pl

Bilety dostępne u organizatora pod aresem bilety@technoinstytut.pl 
oraz na na stronie biletomat.pl pod linkiem:
https://www.biletomat.pl/imprezy/instytut-5417/

Informujemy, że bilety zakupione bezpośrednio u Organizatora należą do limitowanej serii wejściówek kolekcjonerskich, wykonanych na papierze o wysokiej gramaturze, z kolorowym nadrukiem oryginalnego projektu graficznego.

Ważny komunikat dla podróżujących: GTV PARTY BUS organizuje wyjazd na Instytut. Nie będzie to jednak zwykły przejazd, autokary wyposażone są w profesjonalny sprzęt grający, dzięki czemu imprezę rozpoczniecie w drodze na #instytut

Wyjazdy zorganizowane dotyczą miast: Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław i Łódź. Polecamy! ⚡ Szczegóły: Instytut 30 września wyjazd z GTV PATY BUS

Przejazdy po Warszawie zapewnią nam starzy znajomi z polskiej aplikacji mobilnej Sówka - nocne przejazdy. Dzięki ich pomocy dojedziesz i wrócisz od nas najtaniej i w dobrym towarzystwie pod same wrota Hali Najwyższych Napięć. Pobierzcie apkę i zacznijcie jeździć już teraz, bo już niebawem w autach Sówki będziemy rozdawać GADŻETY Instytutu, a nawet BILETY! Więcej informacji znajdziecie tutaj: http://sowka-app.pl/?page_id=4540