Spokojnie, żeby ułatwić wszystkim życie, wybrałem z długiej listy pięć najlepiej zapowiadających się tytułów. Oczywiście, dopiero czas pokaże, które z nich są warte uwagi, jednak już teraz wiem, że o tych będzie głośno! Pod uwagę brałem ogłoszone premiery warszawskich teatrów w okresie styczeń-marzec bieżącego roku.
Biesy, STUDIO teatrgaleria, 26.01.18
Natalia Korczakowska była odpowiedzialna za jedną z najgłośniejszych sztuk ubiegłego roku „Berlin Alexanderplatz”, teraz na warsztat bierze „Biesy” Dostojewskiego. Gorzka historia totalitaryzmu, nihilizm, pozbawione skrupułów morderstwo to tematy poważne i aktualne, będące doskonałym materiałem na wielki teatr.
Ciemności, Teatr Imka, 3.02.18
Spodziewajcie się zaskoczenia, niezawodny i kontrowersyjny teatralny duet Monika Strzępka i Paweł Demirski („Klątwa”, „K”, „W imię Jakuba. S”) powracają z nowym dziełem. „Ciemności” inspirowane są „Jądrem ciemności” Conrada oraz „Czasem Apokalipsy” Coppoli - widzów czeka refleksyjna podróż w głąb mroku.
Czarownice z Eastwick, Teatr Syrena, 3.03.18
Pamiętacie film z Jackiem Nicholsonem, Cher, Michelle Pfeiffer i Susan Sarandon w głównych rolach? Jeśli tak - z przyjemnością wybierzecie się na musicalową wersję tego hitu, jeśli nie - dzięki Teatrowi Syrena zechcecie go sobie odświeżyć. Komedia muzyczna o trójce kobiet uwiedzionych przez Darryl van Horne jest dobrą propozycją nawet dla tych, którzy za śpiewem w teatrze nie przepadają.
Casa Valentina, Och-Teatr, 16.02.18
Szalona komedia oparta na prawdziwej historii, odniosła już sukces na Broadwayu i w Londynie, w Warszawie zagości na deskach Och-Teatru. Jest to historia grupy heteroseksualnych mężczyzn, którzy spotykali się w latach sześćdziesiątych w górach Catskills w Stanach Zjednoczonych po to, żeby przebierać się za kobiety.
Trans-Atlantyk, Ateneum, 17.02.18
Wyklęty z podręczników szkolnych Gombrowicz powraca, tym razem prosto na scenę Teatru Ateneum. Jedna z najsłynniejszych i prawdopodobnie najważniejsza z książek Gombrowicza powstała pod wpływem emigracji do Ameryki Południowej. W dzisiejszych czasach tekst określany przez pisarza jako polemika z „Panem Tadeuszem” nabiera nowego znaczenia.
Tekst: Damian Dawid Nowak