Frankestein, reż Bogusław Linda
Teatr Syrena
Jedna z najbardziej widowiskowych produkcji ostatnich lat. Sztuka Nicka Deara osnuta na powieści Mary Shelley to historia o wykluczeniu, samotności i potrzebie akceptacji. To także mit o człowieku, przypisującym sobie boską moc. Uwagę widza przykuwać będą efekty specjalne, pokazy pirotechniczne, popisy kaskaderskie i projekcje video. Charakteryzacja Tomasza Matraszka wprowadzi nastrój niepokoju, który potęguje scenografia Jagny Janickiej i epicka muzyka Michała Lorenca. W Teatrze Syrena to wymagające rozmachu jak i refleksji widowisko również reżyseruje twórca o wrażliwości filmowca – Bogusław Linda.
premiera 1 marca
więcej informacji tutaj
Wiosna, reż. Leonardo Moreira
Teatr Studio
Fikcja, sen, życzenie, prawda – wszystko to jest u Leonarda Moreiry kwestią perspektywy. To samo dotyczy relacji między przeszłością a teraźniejszością, wspomnieniem a urojeniem, biografią a biologią. Jego perspektywizm nie tylko relatywizuje przedmiotowość, lecz również bierze na cel w szczególności to, co niematerialne, przemijające i osobiste.
premiera 4 marca
więcej informacji tutaj
Dziady, reż. Eimuntas Nekrošius
Teatr Narodowy
Arcydramat Mickiewicza interpretowany przez litewskiego Mistrza Eimuntasa Nekrošiusa, wizjonera teatru znanego ze swego unikalnego języka teatralnego. Duchowość, siła rytuału, poczucie wspólnoty i tragizm jednostki w wymiarze egzystencjalnym i narodowym. A wszystko to z muzyką Pawła Szymańskiego.
premiera 10 marca
więcej informacji tutaj
Każdy dostanie to, w co wierzy, reż. Wiktor Rubin
Teatr Powszechny
Siedemdziesiąt lat po wizycie w Moskwie, Woland i jego świta z kart „Mistrza i Małgorzaty” Bułhakowa przenoszą się do Warszawy. Wyposażeni w nowoczesny sprzęt: kamery GoPro i drony, obserwują mieszkańców w trakcie ich codziennych zajęć, odwiedzają w pracy, zagadują w parku czy tramwaju, podziwiają ich starania i trudy. Rejestrują ich rozmowy, zbierają obrazy, spisują opinie, badają postawy wobec niecodziennych zjawisk. Wszystko po to, by potem przy dużym okrągłym stole w Teatrze Powszechnym spotkać się z nimi osobiście i zobaczyć, czy obywatele rzeczywiście bardzo się zmienili.
premiera 12 marca
więcej informacji tutaj
Salome, reż. Mariusz Treliński
Teatr Wielki - Opera Narodowa
Salome uchodzi za najpotężniejsze obok Elektry dzieło Richarda Straussa. Na wskroś nowoczesne przedstawienie bada ukryte relacje rodzinne między ojczymem, jego przybraną córką a pożądającą władzy matką. Ten rodzinny dramat jest zarazem tragedią wiary, rozpaczy, lęku i bezradności, w której grę toczą tytułowa bohaterka i prorok Jochanaan, nieuchwytny obiekt jej obsesyjnego pożądania. Nowoczesna, urywana narracja — znak autorskiego stylu Mariusza Trelińskiego — to seria wystudiowanych obrazów i wizji świata tylko pozornie stabilnego, nad którym wisi zagrożenie uwidaczniające już pierwsze ślady tragedii.
premiera 22 marca
więcej informacji tutaj