Czy niezależny twórca może osiągnąć sukces? Jakie są dostępne środki i narzędzia do skutecznej promocji? Jak obliczane jest wynagrodzenie artystów i wytwórni? Na te oraz inne pytania odpowiedzą specjaliści zarówno z polskiej, jak i zagranicznej branży muzycznej (m.in. przedstawiciele IMPALA, Asfalt Records, Fonobo, Sofar Sounds, Radia Kampus, Independent Digital). Konferencja zacznie się o godzinie 10:00.
Dzień Muzyki Niezależnej jest organizowany przez Alians Niezależnych Producentów Muzycznych to projekt łączący wytwórnie niezależne działające na polskim rynku. Wydarzenie jest dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
AGENDA:
10:00 – 10:15 - Marek Włodarczyk, Independent Digital
Otwarcie Konferencji
10:15 – 10:45 – Andrzej Dąbrowski, ANPM
Przedstawienie Aliansu Niezależnych Producentów Muzycznych
10:50 – 11:20 – Kees van Weijen, IMPALA
Niezależni producenci: Dlaczego warto razem współpracować i co możemy razem osiągnąć? Przykład współpracy narodowych organizacji producentów muzycznych na forum UE.
11:25 – 11:55 - Bartłomiej Szadkowski, Independent Digital
Najważniejsze informacje z aktów prawnych regulujących rynek muzyczny, które zostały wprowadzone w ostatnich latach.
11:55 – 12:25 – przerwa kawowa
12:25 – 12:55 – Anna Ceynowa, MKIDN
Narzędzia wsparcia eksportu polskiej muzyki.
13:00 – 13:30 - Kinga Trychta, Karolina Frisztig, Independent Digital
Dystrybucja cyfrowa: Za co wytwórnia i artyści otrzymują wynagrodzenie i jak jest ono obliczane?
13:35 – 14:05- Anna Wysocka, Sofar Sounds; Filip Yurkosky; prowadzący rozmowę: Kamil Jaczyński “Jakuza”
Innowacyjne narzędzia do promowania niezależnej muzyki w mediach społecznościowych.
14:10 – 14:40 – przerwa obiadowa
14:40 – 15:10 - Marcin “Tytus” Grabski, Asfalt Records; Sebastian Bujak, Fonobo; prowadzący rozmowę: Krzysztof Pikuła
Niezależne wytwórnie, które osiągnęły sukces – jak wyglądała ich droga, jak gatunek muzyki warunkuje podejmowane decyzje, od czego zacząć i jak rozwiązywać problemy.
15:15 – 15:45 - Wojtek Rodek, Radio Kampus; prowadzący rozmowę: Kajetan Balcer, zespół SAMI
W jaki sposób wybierana jest muzyka na antenę radiową, czym kieruje się Dyrektor Muzyczny?
15:45 – 16:15 – Magda Grabowska, Bovska; prowadząca rozmowę: Paula Rodak
Osiągnąć sukces. Co to oznacza w przypadku polskiego rynku muzycznego?
ANPM to nowo powstałe Porozumienie Niezależnych Producentów Muzycznych i ich Reprezentantów. Zostało zawiązane na podobieństwo organizacji takich jak niemiecki VUT, czy amerykańskie A2IM, które od lat umacniają pozycję sektora niezależnego w branży muzycznej.
Cele ANPM:
- osiągnięcie realnego wpływu na regulacje prawne związane z prawami producentów,
- zwiększenie udziału muzyki związanej z kulturą polską w emisji radiowej,
- zagwarantowanie udziału muzyki niezależnej w emisji radiowej,
- zapewnienie wsparcia z zakresu wiedzy prawnej oraz o rynku i kierunkach jego rozwoju,
- zoptymalizowanie współpracy z organizacjami zbiorowego zarządzania,
- zwiększenie eksportu polskiej muzyki,
- reprezentowanie polskiego niezależnego rynku muzycznego w organizacjach typu IMPALA.
Dlaczego warto dołączyć do ANPM?
- Tylko działając wspólnie możemy mieć realny wpływ na kształtowanie zmian w regulacjach prawnych dotyczących producentów muzyki,
- Otrzymasz wsparcie Twojej działalności na rynku muzycznym – regularne spotkania, warsztaty i konferencje edukacyjne oraz darmowe konsultacje prawnicze,
- Masz szansę nawiązać współpracę z jednymi z największych niezależnych wytwórni w Polsce – wspólnie działamy w tym samym celu,
- Zwiększysz swoje szanse na wyeksportowanie Twojej muzyki poza granice Polski,
- Dostaniesz narzędzia by osiągnąć sukces i pozostać niezależnym.
Aby dołączyć do Aliansu skontaktuj się z nami na biuro@anpm.pl, a otrzymasz niezbędne dokumenty.
Zdjęcia: CENTRUM KREATYWNOŚCI TARGOWA