Czy niezależny twórca może osiągnąć sukces? Jakie są dostępne środki i narzędzia do skutecznej promocji? Jak obliczane jest wynagrodzenie artystów i wytwórni? Na te oraz inne pytania odpowiedzą specjaliści zarówno z polskiej, jak i zagranicznej branży muzycznej (m.in. przedstawiciele IMPALA, Asfalt Records, Fonobo, Sofar Sounds, Radia Kampus, Independent Digital). Konferencja zacznie się o godzinie 10:00.

 

 

Dzień Muzyki Niezależnej jest organizowany przez Alians Niezależnych Producentów Muzycznych to projekt łączący wytwórnie niezależne działające na polskim rynku. Wydarzenie jest dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

AGENDA:

10:00 – 10:15  - Marek Włodarczyk, Independent Digital

Otwarcie Konferencji

10:15 – 10:45 – Andrzej Dąbrowski, ANPM

Przedstawienie Aliansu Niezależnych Producentów Muzycznych

10:50 – 11:20 – Kees van Weijen, IMPALA

Niezależni producenci: Dlaczego warto razem współpracować i co możemy razem osiągnąć? Przykład współpracy narodowych organizacji producentów muzycznych na forum UE.

11:25 – 11:55  - Bartłomiej Szadkowski, Independent Digital

Najważniejsze informacje z aktów prawnych regulujących rynek muzyczny, które zostały wprowadzone w ostatnich latach. 

11:55 – 12:25  – przerwa kawowa

12:25 – 12:55 – Anna Ceynowa, MKIDN

Narzędzia wsparcia eksportu polskiej muzyki.

13:00 – 13:30 -  Kinga Trychta, Karolina Frisztig, Independent Digital 

Dystrybucja cyfrowa: Za co wytwórnia i artyści otrzymują wynagrodzenie i jak jest ono obliczane?

13:35 – 14:05-  Anna Wysocka, Sofar Sounds; Filip Yurkosky; prowadzący rozmowę: Kamil Jaczyński “Jakuza”

Innowacyjne narzędzia do promowania niezależnej muzyki w mediach społecznościowych. 

14:10 – 14:40 – przerwa obiadowa

14:40 – 15:10 - Marcin “Tytus” Grabski, Asfalt Records; Sebastian Bujak, Fonobo; prowadzący rozmowę: Krzysztof Pikuła

Niezależne wytwórnie, które osiągnęły sukces – jak wyglądała ich droga, jak gatunek muzyki warunkuje podejmowane decyzje, od czego zacząć i jak rozwiązywać problemy. 

15:15 – 15:45 - Wojtek Rodek, Radio Kampus; prowadzący rozmowę: Kajetan Balcer, zespół SAMI

W jaki sposób wybierana jest muzyka na antenę radiową, czym kieruje się Dyrektor Muzyczny?

15:45 – 16:15 – Magda Grabowska, Bovska; prowadząca rozmowę: Paula Rodak

Osiągnąć sukces. Co to oznacza w przypadku polskiego rynku muzycznego?

 

ANPM to nowo powstałe Porozumienie Niezależnych Producentów Muzycznych i ich Reprezentantów. Zostało zawiązane na podobieństwo organizacji takich jak niemiecki VUT, czy amerykańskie A2IM, które od lat umacniają pozycję sektora niezależnego w branży muzycznej. 

 

Cele ANPM:

  • osiągnięcie realnego wpływu na regulacje prawne związane z prawami producentów,
  • zwiększenie udziału muzyki związanej z kulturą polską w emisji radiowej,
  • zagwarantowanie udziału muzyki niezależnej w emisji radiowej,
  • zapewnienie wsparcia z zakresu wiedzy prawnej oraz o rynku i kierunkach jego rozwoju,
  • zoptymalizowanie współpracy z organizacjami zbiorowego zarządzania,
  • zwiększenie eksportu polskiej muzyki,
  • reprezentowanie polskiego niezależnego rynku muzycznego w organizacjach typu IMPALA.

 

Dlaczego warto dołączyć do ANPM?

  • Tylko działając wspólnie możemy mieć realny wpływ na kształtowanie zmian w regulacjach prawnych dotyczących producentów muzyki,
  • Otrzymasz wsparcie Twojej działalności na rynku muzycznym – regularne spotkania, warsztaty i konferencje edukacyjne oraz darmowe konsultacje prawnicze,
  • Masz szansę nawiązać współpracę z jednymi z największych niezależnych wytwórni w Polsce – wspólnie działamy w tym samym celu,
  • Zwiększysz swoje szanse na wyeksportowanie Twojej muzyki poza granice Polski, 
  • Dostaniesz narzędzia by osiągnąć sukces i pozostać niezależnym. 

 

Aby dołączyć do Aliansu skontaktuj się z nami na biuro@anpm.pl, a otrzymasz niezbędne dokumenty. 

 

Zdjęcia: CENTRUM KREATYWNOŚCI TARGOWA